شناسه: 9836

09 خرداد 1401 17:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس: گنبدکاووس به ماهانه ۵۰۰ تُن سهمیه آرد مازاد احتیاج دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: سهمیه ماهانه آرد نانوایی‌های گنبدکاووس سه هزار و ۲۰۰ تن است که با توجه به افزایش سرانه جمعیت و مهاجرپذیر بودن شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست و باید حداقل ۵۰۰ تُن به این سهمیه اضافه شود.

حبیب الله زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۸۴ واحد نانوایی نوع یک (دولتی)، ۹۵ واحد نانوایی نوع ۲ (نیمه دولتی) و ۶۶ نانوایی سوپرآزادپز در گنبدکاووس فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: هم اینک حدود ۷۰ روستا از مجموع ۱۷۰ روستای دارای کُد شهرستان نانوایی ندارند که با اختصاص سهمیه جدید آرد، متقاضیان می‌توانند برای فعال سازی نانوایی این روستاها اقدام کنند.

زارع افزود: نظارت‌ها برای جلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و از اول فروردین با تشدید این نظارت‌ها تیم‌های بازرسی کارگروه آرد و نان شهرستان ۱۳۰ مورد بازدید انجام دادند که نتیجه آن تشکیل ۴۰ پرونده تخلف است.

وی اظهارداشت: با متخلفان از ۲ طریق ارسال پرونده برای تعیین جرایم به تعزیرات حکومتی و کسر سهمیه روزانه آرد مصرفی در کارگروه آرد و نان شهرستان برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس اضافه کرد: تعطیلی خودسرانه نانوایی و عرضه خارج از شبکه سهمیه آرد، کسری در وزن شانه و گرانفروشی از عمده تخلفات نانوایی‌های شهرستان در این مدت بوده است.

به گفته کارشناسان، نانوایی‌های سوپرآزادپز به دلیل اینکه سهمیه‌ای از آرد دولتی و نیمه دولتی ندارند باید کیسه آرد خود را با قیمت حدود هفت میلیون ریال از کارخانه خریداری کنند بنابر این نان‌های خود را با نرخ‌های متفاوت به فروش می‌رسانند.

زارع از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در واحدهای نانویی از طریق سامانه ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۵۲۲۶۶ اطلاع رسانی کنند.

قیمت نان نوع اول (دولتی) و نوع دوم (آزاد) در گلستان به ترتیب ۱۰ هزار و ۲۰ هزار ریال است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو