شناسه: 9838

11 خرداد 1401 10:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هویت یک جامعه با مصون ماندن زنان و دختران جامعه باقی خواهد ماند
رئیس حوزه علمیه الزهرا خواهران گنبدکاووس گفت: هویت یک جامعه با مصون ماندن زنان و دختران جامعه باقی خواهد ماند و زمانی که زنان و دختران ما در معرض تهاجمات فرهنگی دشمن قرار گیرند به تبع بنیاد خانواده هم متزلزل شده و تارو پود کشور از هم خواهد پاشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  فریبا تیموری امروز در اجتماع بزرگ دختران بهشتی شهرستان گنبدکاووس در امامزاده یحیی بن زید (ع) با بیان اینکه زنان و دختران در قرآن کریم از جایگاه و ارزش والایی برخوردار بوده و دین مبین اسلام دختران را ریحانه خطاب کرده است، اظهار کرد: مادران ما توجه کنند تا دختران طبق دین و اسلام تعلیم و تربیت شده و به جایگاه واقعی خود در قرآن کریم برسند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی بعد از تحقیقات فراوان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدند که برای از بین بردن اقتدار یک کشور به ویژه ایران اسلامی باید زنان و دختران را از جامعه بگیرند تا آنها وظایف خود را به‌خوبی انجام ندهند.

رئیس حوزه علمیه الزهرا خواهران گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هویت یک جامعه با مصون ماندن زنان و دختران جامعه باقی خواهد ماند و زمانی که زنان و دختران ما در معرض تهاجمات فرهنگی دشمن قرار گیرند به تبع بنیاد خانواده هم متزلزل شده و تارو پود کشور از هم خواهد پاشید.

وی ادامه داد: مادران ما در عصر کنونی وظیفه مهمی بر عهده دارند و می‌بایست دختران را با اصول دین تعلیم و تربیت کرده و در حد دین آزادی داشته باشند تا آنها به جایگاه واقعی خود در قرآن کریم رسیده و از انواع تهاجمات فرهنگی دشمن مصون بمانند.

تیموری گفت: اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) نسبت به دختران همان نگاه دین بوده و در عمل و گفتار اثبات شده است، وی نسبت به دختران خود و دیگر دختران ارزش خاصی قائل بودند و به تعلیم و تربیت آنها تاکید فراوان داشتند.

* مدیریت و رفتار کریمانه در بین مردم جامعه رواج یابد
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این اجتماع بزرگ گفت: کرامت یعنی احترام محبت‌آمیز معنوی و باید این رفتار، مدیریت و تربیت کریمانه در جامعه ما ترویج و گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: اگر اخلاق و رفتار و سبک زندگی کریمانه در جامعه ترویج پیدا کند دختران کریمه پرورش یافته و دختران کریمه عفاف داشته و گنجینه و عزت خود را حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) تصریح کرد: حرم حضرت معصومه (س) حرم همه ائمه اطهار (ع) بوده و مقدمه و زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) است.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: چهار امام معصوم به عظمت و پاکی حضرت معصومه (س) گواهی داده و هر چهار بزرگ به طور مشترک عنوان کردند هر انسانی این خانم بزرگوار را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: با همکاری امور بانوان تبلیغات اسلامی و دیگر امور بانوان دستگاه‌های اجرایی اجتماع بزرگ دختران بهشتی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار شد و در این مراسم از دختران شهرستان که در حوزه‌های مختلف علمی، قرآنی، فرهنگی و غیره در سطح استان و ملی موفقیت‌هایی کسب کرده بودند، تجلیل شد.

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی اظهار کرد: در این مراسم خادمین حضرت معصومه پرچم این بارگاه را به حرم مطهر یحیی بن زید (ع) اورده و ضمن مداحی در جمع اجتماع دختران بسته‌های متبرک را در بین آنها توزیع کردند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو