آخوند خوجملی: امام خمینی (ره) احیاگر وحدت و آموزه‌های دینی بود
دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه احیاگر وحدت در کشور ایران اسلامی بود سبب احیا آموزه‌های دینی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، آخوند ابوبکر خوجملی امروز در همایش امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی با حضور مشاور رئیس جمهور  در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: همه برادران و خواهران اهل تسنن در کنار برادران و خواهران اهل تشیع به اهل بیت (ع) ارادت و احترام خاص داشته و در شادی‌ها و غم‌های خود به ائمه اطهار متوسل شده و به زیارت آنها می‌روند.

وی تصریح کرد: مرز مشترک و اشتراکات بین اهل سنت و شیعه  احترام انها به امامزادگان  و اهل بیت(ع) است.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به آیات و روایات مربوط به وحدت روح تازه بخشیده و نه تنها احیاگر وحدت اسلامی بلکه احیاگر آموزه‌های دینی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با شعار اسلام وارد میدان شد و انقلاب کرد و با اینکه منتسب به شیعه بوده اما اعتقاد به توحید کلمه و در نتیجه کلمه توحید داشت.

آخوند‌ خوجملی گفت: وی خیر و صلاح همه مردم جهان را آرزومند بوده و فراتر از مسلمین  به همه مردم جهان کمک می‌کرد که این امر ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه وحدت و همدلی بین مردم استان گلستان محکم بوده و برادران شیعه و سنی در این استان در کنار هم در فعالیت‌های اقتصادی و ادارات حضور داشته و به عقاید یکدیگر احترام گذاشته و در کمال آرامش با هم زندگی می‌کنند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در حاشیه این مراسم گفت: در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد همایش بزرگ استانی با موضوع امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی، استاندار گلستان، فرمانداران شهرستان‌های استان گلستان، نماینده  مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه اهل سنت و شیعه در گلستان، علما، روحانیون شیعه و سنی و برخی از مسئولان استانی و شهرستان های استان در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار شد.

مهدی دهرویه اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اشتراکات اهل سنت و شیعه ارادت به اهل بیت (ع) و امامزادگان بوده و با هدف تقویت امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی در منطقه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب این همایش در جوار امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد جهاد تبیین، معرفی، شناسایی و تبیین شخصیت، رفتار و منش امام خمینی (ره) به مردم کشور و جهان و به ویژه نسل جوان است و تلاش کردیم در این ایام بتوانیم با برگزاری این همایش بخشی از شخصیت وی را به جامعه هدف تبیین کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو