شناسه: 9847

16 خرداد 1401 14:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

یادواره شهدا نمایشگاه فرهنگی از تربیت صحیح فرزندان امام خمینی (ره) است/ مکتب المهدی میراث فرهنگی گنبدکاووس باشد
امام جمعه گنبدکاووس گفت: وجود شهدا و برگزاری یادواره برای آنها، نمایشگاه فرهنگی از تربیت صحیح فرزندان امام خمینی (ره) و جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  حجت الاسلام محمود ترابی در نخستین یادواره شهدای مکتب المهدی که با حضور فرماندار شهرستان، برخی مسئولان استانی و شرق گلستان در دانشگاه شمس برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی (ره) نسل ویژه ای را تربیت کرد که در وجود و خون آنها واژه ایثار و شهادت جریان داشت و با وجود اینکه سن کمی داشته و نوجوان بودند اما در عمل به مانند سردار عشق و معرفت شناخته شدند.

وی با اشاره به مردمی و خودجوش بودن برگزاری اولین یادواره شهدای «مکتب المهدی» تصریح کرد: موسس این برنامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان که خود نیز یکی از رزمندگان و اعضای گروه سرود مکتب المهدی بوده و مجموعه یاران را از راه دور و نزدیک جمع کرده تا یک بار دیگر با برگزاری این یادواره جوانه جدید و نهال جدید از انقلاب اسلامی در کنار درختان تنومند این جنگل وسیع و بلند زده شود تا نسل جدید امروزی بیشتر با رفتار و منش شهدا آشنا شوند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برگزاری چنین یادواره هایی به ما یادآوری می‌کند‌ که باید دوباره از ریشه بروییم و راه شهدا تمام‌شدنی نبوده و مقاومت ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای نهادینه شدن آثار انسانی و معرفتی شهدای مکتب‌المهدی پیشنهاد می‌شود شهرداری و شورای اسلامی شهر یکی از خیابان‌های کوچک شهر که دارای جایگاه فرهنگی بوده را به نام این شهدا مزین کرده تا آن خیابان یا منطقه محور تلاش‌های فرهنگی در مناسبت‌های انقلابی باشد و هر زمان یک کار فرهنگی و دستاورد خوبی در شهر اجرا شود حاصل تلاش این محور بوده ضمن اینکه پاتوقی برای جوانان مذهبی شود، راه‌اندازی حسینیه یا مهدیه و یا مکتب المهدیه و هر آنچه که نام گیرد سرآغاز رویش دوباره جوانه‌های انقلاب و ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشد.

* مجموعه مکتب المهدی و شهدای آن می‌توان به عنوان میراث فرهنگی گنبدکاووس نام برد

ترابی گفت: مجموعه مکتب المهدی و شهدای این مجموعه را می‌توان به عنوان میراث فرهنگی شهرستان نام برد که نشان می‌دهد ریشه و سابقه این شهر در انقلابی بودن و داشتن جوانان ایثارگری است که با شهادت خود پشتیبان انقلاب شدند.

وی بیان کرد: این مجموعه می تواند بازوان خوبی برای مسئولان اجرایی شهرستان در گام دوم انقلاب برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ابراز کرد:  نخستین قدم‌ها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی از قیام خونین ۱۵ خرداد بوده و پاکی در اعتقادات، ایثار و فداکاری که مهمترین قدرت انقلاب اسلامی بوده و اخلاص از عوامل مهم متفاوت بودن انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بیانگر این بود که بن‌بست در ادامه مسیر وجود ندارد و هیچ عذری برای عدم تابعیت از رهبری و ولایت فقیه قابل قبول نبوده و از این پیچ نیز با هدایت‌گری ولی‌فقیه زمان مانند دیگر پیچ‌های خطیر تاریخ اسلامی عبور خواهیم کرد.

نماینده مردمی برگزاری یادواره شهدای مکتب المهدی در این مراسم گفت: اوائل سال ۵۹ گروه سرود مکتب المهدی با حضور عده کثیری از نوجوانان و جوانان تشکیل شد و موسس آن «شهید احمد خلیقی» بود.

سیدمهدی شبستانی اظهار کرد: با شروع جنگ تحمیلی «احمد خلیقی» به جبهه اعزام شد و نخستین شهید گروه مکتب المهدی بود.

وی بیان کرد: بعد از این شهید، شهیدان سید عادل جنگی، رضا حق‌پرست، میرحسین شبستانی، علی‌اکبر حکیمی، محمد ابوالقاسمی، محمد نوغانی، حسن تقی‌زاده، محمد موحد و احمد آب‌بسته به ترتیب به جبهه اعزام و شهید شدند، این گروه در جبهه به اجرای سرود و فعالیت‌های فرهنگی می‌پرداختند.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای مکتب المهدی و خانواده شهدای مدافعین حرم شهید شکوری، تولی و صفرپور جاجرمی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو