شناسه: 9854

20 خرداد 1401 19:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سید حمید روحانی در گرگان: جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نقشه دشمن برای تفرقه‌افکنی بود
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ایجاد دو جریان "اصولگرایی" و "اصلاح‌طلبی" فریب دشمن برای ایجاد تفرقه است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، ، حجت الاسلام سید حمید روحانی شامگاه یکشنبه در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در حسینه ثارالله گرگان با طرح این سوال که پیام شهدای ۱۵ خرداد چیست، اظهار کرد: شهدای ۱۵ خرداد کسانی هستند که در راه امام راحل به خاک و خون کشیده شدند، نخستین پیام آن‌ها به ما پیروی از ولایت است که با لبیک به ندای ولایت و حسین زمان به پا خاستند و از راه خداوند پیروی کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از ولایت غفلت کنیم و همیشه باید گوش به زنگ، ولی فقیه زمان باشیم، افزود: دومین پیام شهدای ۱۵ خرداد استواری پایداری و مقاومت است، مقاومت و ایستادگی مسئله مهمی است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انقلابی بودن مهم است، اما انقلابی ماندن مهم‌تر است نباید منصب، جاه، مقام و قدرت ما را آنقدر سرگرم کند که تکلیف خود را فراموش کنیم و از آرمان‌های مقدس شهدا فاصله بگیریم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راه امام حسین (ع) هرگز آرامش، سکوت و به دنبال زندگی بودن قرار ندارد، بیان کرد: این راه، راه فداکاری مقاومت و شهادت است و دشمن از همین می‌ترسد، امروز بیش از ۴۰ سال از واقعه ۱۵ خرداد می‌گذرد و دشمن طی این سال‌ها نقشه‌های زیادی کشید تا ملت ایران را از راه شهدا، ولی فقیه زمان و عاشورا دور کند، اما شکست خورد.

روحانی با بیان اینکه ملت‌های دیگر با تاسی از انقلاب اسلامی راه مقاومت را در پیش گرفتند، تصریح کرد: فرانسه از جمله کشور‌هایی است که همیشه ادعا می‌کند مهد دموکراسی و تمدن است، اما اسلام و انقلاب اسلامی ایران به گونه‌ای در آن‌ها وحشت افکند که تحمل یک وجب روسری بر سر زنان را ندارند که این اقدام نشانه استیصال آن‌ها است؛ غربی‌ها به این مهم پی بردند که آینده غرب از آنِ اسلام است و اسلام در غرب به شدت رشد و توسعه پیدا می‌کند.

داعش؛ تربیت‌یافته غرب/ نظام مقدس جمهوری اسلامی وابسته به شخص نیست

وی داعش را تربیت شدگان غربی‌ها دانست و افزود: دشمنان داعش را به امید آنکه روزی ایران را به حمام خون تبدیل کنند و از اسلام انتقام بگیرند ایجاد کردند، اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی دست دشمن می‌افتاد داعشی‌ها به بانوان ما دست‌درازی می‌کردند، اما دشمنان باید این آرزو را به گور ببرند.

استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتباطی به شخص ندارد و مسئولان و روسای جمهور یک به یک می‌آیند و می‌روند، تاکید کرد: راه و مکتب امام راحل ریشه در قرآن داشت و تا وقتی قرآن در کشور حاکم است انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز حاکم خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه تورم و گرانی‌های کمرشکن یک امتحان الهی است، بیان کرد: با وجود همه مشکلات ملت ما قهرمانانه و شجاعانه در راه خدا ایستاده است، گرچه مردم نارضایتی‌هایی دارند و از مشکلات در رنج هستند، اما مشکلات را تحمل می‌کنند و حاضر نیستند به اسلام و، ولی فقیه پشت کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل با اتکای ملت حرکت کرد، بیان کرد: امام فرمودند ما قدرتی به نام ملت داریم که از بمب قوی‌تر است و این ملت با هوشیاری و بصیرت و با دستان خالی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام راحل به خوبی ملت ایران را شناخت لذا خطاب به برخی روشنفکر‌ها فرمودند شما به بن‌بست رسیدید نه ملت ایران، تصریح کرد: ۱۶ مهر سال ۱۳۴۱ نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد و همه به عینه دیدیم که ملت ایران در قیام‌های مختلف چه افتخاری آفریدند، امام‌راحل انسان‌های از خود گذشته و پاکباخته تربیت کرد که اینگونه در ۱۵ خرداد جانفشانی کردند و این راه تنها به این روز ختم نشد.

روحانی با تاکید بر اینکه شهدای ۱۵ خرداد راه را برای انقلاب اسلامی هموار کردند، گفت: دشمن همه تلاش خود را کرده تا مردم را فریب دهد و بین آن‌ها و انقلاب اسلامی و نظام مقرس جمهوری اسلامی فاصله بیندازند لذا بزرگترین رسالت امروز همه ما هوشیار بودن است و نباید تحت تاثیر جوسازی و سمپاشی دشمن قرار بگیریم؛ روزی که در مسیر دشمن قرار بگیریم آن روز مصیبت است.

ماندن جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در کشور فاجعه‌ساز است

وی وحدت، اتحاد، انسجام و دوری از اختلاف را پیام دیگر قیام ۱۵ خرداد برشمرد و یادآور شد: وقتی دشمن دید ملت با اتحاد و ولایتمداری توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند دست به تفرقه زد لذا جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و چپ و راست را ایجاد کرد حال آنکه اصولگرایی و اصلاح طلبی مربوط به انقلاب فرانسه است که متاسفانه آن را به خورد ما دادند و از ملت رشدیافته ایران بعید بود که تحت تاثیر چنین فریبی قرار بگیرد.

استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه ما پیرو اسلام و رهبر هستیم و وحدت اسلامی را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: اگر اصولگرا و اصلاح طلب به همین شکل بین ما بماند فاجعه درست می‌شود، باید این مسئله استثماری و ارتجاعی را از درون کشورمان پاک کنیم.

روحانی با بیان اینکه دشمن دست به شایعه‌سازی می‌زند، اما ما نباید آن‌ها را باور کنیم و بگوییم که انقلاب اسلامی برای ما چه دستاوردی داشت، تصریح کرد: گرچه در شرایط فعلی مردم با رنج و درد و مشکلات زندگی را می‌گذرانند و کمر آن‌ها زیر گرانی‌ها خم شده، اما این‌ها مسائلی نیست که به انسانیت ما مرتبط باشد، نباید انسانیت، سربلندی و عزت را فدای شکم کنیم، از یک سوی باید از مسئولان مطالبه گری کنیم تا در راستای رفع مشکلات موجود تلاش کنند از سویی دیگر باید به وظایف انسانی خود فکر کنیم و اراده پولادین و آهنین داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران در دنیا مقتدا سربلند و باعزت هستند و این مسئله کمی نیست، بیان کرد: امروز فلسطین، یمن، کشور‌های آفریقایی و دیگر کشور‌های آزادی‌خواه از ملت ایران درس گرفتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاه مقابل بیگانگان بسیار ذلیل و بدبخت بود، اما امروز ملت ایران سربلند و عزیز است و به کسی اجازه دخالت نمی‌دهد، گفت: معنای شعار "نه شرقی نه غربی" به معنای قطع رابطه و دیوار کشیدن نبود بلکه به این معناست که هیچ کشوری جرئت دخالت در امورات کشورمان را ندارد.

روحانی با اشاره به اینکه اگر "شعار نه شرقی و نه غربی" را نداشتیم امروز به سلاح‌های پیشرفته نظامی و موشک دسترسی پیدا نمی‌کردیم، خاطرنشان کرد: امروز ایران از لحاظ تجهیزات نظامی در دنیا بی نظیر است و این مسئله لرزه بر تن دشمنان انداخته است.


انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو