شناسه: 9865

28 خرداد 1401 21:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ایجا شغل برای ۵۰ نفر با افتتاح خانه صنایع‌دستی و بوم‌گردی مراوه‌تپه
 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اشتغالزایی ۵۰ نفر با بهره برداری خانه صنایع دستی و یک واحد بوم‌گردی روستایی در بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه رحمان فرمانی روز شنبه در حاشیه بهره برداری این واحدها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حجم سرمایه گذاری برای خانه صنایع دستی مراوه‌تپه را ۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: یک میلیارد ریال آن آورده شخصی و یک میلیارد هم تسهیلات بانکی بوده است. 

هدف از راه اندازی خانه‌های صنایع دستی را پشتیبانی از هنرمندان در تامین مواداولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات برشمرد و افزود: امروز بیست و هشتمین خانه صنایع دستی استان و نخستین خانه صنایع دستی مراوه‌تپه با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵ نفر و غیر مستقیم برای ۳۰ نفر در بخش گلیداغ افتتاح شد.

وی اظهارداشت: دومین پروژه امروز اقامتگاه بوم‌گردی روستای کمرلی بخش گلیداغ مراوه تپه با حجم سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد ریال شامل ۱۳ میلیارد ریال آورده سرمایه گذار و ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان مساحت این واحد بوم‌گردی را ۴۰۶ متر مربع اعلام کرد و گفت: با افتتاح آن برای پنج نفر اشتغالزایی شد. 

 شهرستان مرزی مراوه‌تپه با سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال شرقی‌ استان گلستان واقع است.

آرامگاه مدرسه تاریخی علوم دینی کریم ایشان، آرامگاه ابوالقاسم جرجانی و آل خان بابا، تپه‌های باستانی و آرامگاه شاعر و عارف شهیر ترکمن مختومقلی فراغی و طبیعت زیبای اطراف این بناهای تاریخی، رودخانه اترک، آبشارهای بالی قایه، شارلوق، گوندر و دامدامی، چشمه ساوه، قیزلر قلعه، دشت‌های شقایق، منطقه بالقی بابا، امام چشمه، حاجی داغ و سونگی داغ، جنگل‌های پسته، انار، انجیر و زرشک وحشی از مهمترین جاذبه‌های مراوه‌تپه است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو