شناسه: 9867

29 خرداد 1401 15:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خروجی یک جلسه سرمربی و سرپرست؛ عقد و تمدید قرارداد دستیاران، پرداخت پاداش ها و بخشش مدافع تیم ملی وضعیت سفید حوالی تیم ملی؛ اسکوچیچ از حضور در جام جهانی مطمئن شد!
پس از برگزاری جلسه مفصل دراگان اسکوچیچ و میرشاد ماجدی، آرامش در اطراف تیم ملی برقرار شده و برای ادامه همکاری با سرمربی کروات تا جام جهانی مانعی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ پس از پایان اردوی پرحرف و حدیث تیم ملی در قطر که پایان بندی آن با باری ضعیف و شکست تیم ملی در برابر الجزایر همراه بود، حواشی فراوانی پیرامون تیم ملی شکل گرفت که مهمترین آن تعویض کادر فنی بود. حتی صحبت از بازگشت کارلوس کی روش سرمربی سابق پرتغالی تیم ملی به میان آمد و برخی ها مدعی شدند که تغییرات روی نیمکت تیم ملی قطعی است؛ اما اتفاقات رخ داده پیرامون تیم ملی ثابت می کند که آرامش و ثبات در تیم ملی برقرار شده و پروژه تغییرات در تیم ملی منتفی است.

نخستین اتفاق در حصول این شرایط، جلسه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی با میرشاد ماجدی سرپرست تیم ملی بود که در اواخر هفته گذشته برگزار شد.

نشست میرشاد ماجدی با دراگان اسکوچیچ گرچه بنا به گفته برخی ها، با مجادله و فریاد همراه بوده، اما ظاهرا این مجادله، خروجی خوبی داشته است! روئز گذشته بود که فدراسیون فوتبال با تکذیب اخبار منتشره، مدعی شد که ماجدی و اسکوچیچ در یک فضای آرام و دوستانه همدیگر را ملاقات کرده و برنامه های تیم ملی تا جام جهانی نیز بررسی شده است.

در ادامه این تکذیبیه، اتفاقات رخ داده پیرامون تیم ملی ثابت می کند که فعلا در تیم ملی شرایط به ثبات رسیده و حواشی موجود به نقطه پایان رسیده است.

امضای قرارداد با دستیاران خارجی اسکوچیچ و استارت پرداخت پاداش‌های معوقه بازیکنان، به گونه‌ای هم خیال کادرفنی را بابت ادامه همکاری راحت می‌کند و هم تا حدودی به حرف و حدیث‌هایی که درباره تغییر سرمربی مطرح می‌شد، پایان می‌دهد.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده بین سرپرست فدراسیون و سرمربی تیم ملی، در ابتدا قرارداد ماریو تات و ملادن زگانیر، دستیاران کروات اسکوچیچ تا پایان جام جهانی به صورت رسمی تمدید شد تا تکلیف دو دستیار اصلی سرمربی کروات مشخص شود. همچنین مراحل اداری عقد قرارداد کرونوسلاو رندولیچ، دیگر دستیار خارجی اسکوچیچ که به تازگی به کادرفنی تیم ملی اضافه شده نیز در دپارتمان تیم‌های ملی انجام شد و شب گذشته قرارداد کرونوسلاو رندولیچ دستیار جدید اسکوچیچ امضا شد تا خیال سرمربی تیم ملی بابت هموطنانش راحت باشد.

از طرفی قرار است مراحل تمدید قرارداد دستیاران ایرانی اسکوچیچ مثل وحید هاشمیان، علی‌اصغر قربانعلی‌پور و مهرداد خانبان که به دلیل تغییرات در واحد حقوقی فدراسیون فوتبال تا پس از اردوی قطر به تأخیر افتاد، نیز در این هفته نهایی شود. بدون شک خیال اسکوچیچ تا امضای نهایی این قراردادها، بابت دستیارانش راحت نخواهد شد. با این حال اما آنچه امروز از اتفاقات رخ داده در فدراسیون فوتبال تعبیر می‌شود، چیزی نیست جز منتفی شدن تغییر کادرفنی. همه این اتفاقات به وضوح خبر از تمایل فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با کادرفنی فعلی دارد وگرنه در صورت تمایل به قطع همکاری، بعید بود با عقد قراردادهای جدید، خود را به دردسری بزرگتر بیندازند.

در روزهای گذشته هجمه های زیادی به فدراسیون فوتبال بابت تغییرات در کادرفنی تیم ملی ایجاد شد اما میرشاد ماجدی با تمدید قرارداد دستیاران اسکوچیچ نشان داد که تصمیمی برای تغییرات ندارد و به شایعات در خصوص تغییرات پایان داد.

 

*پرداخت پاداش کادر فنی

پیش از بازی دوستانه با الجزایر در اردوی پرحرف و حدیث قطر بود که وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی حضور یافت و همزمان با قول مساعد برای برطرف کردن مشکلات تیم ملی، پاداش عقب افتاده 3 بازی پایانی انتخابی جام جهانی به حساب ملی پوشان واریز شد. اگرچه این پاداش برخلاف انتظارات خود حواشی عجیبی را موجب شد چرا که در یک اقدام بحث برانگیز فدراسیون فوتبال تنها پاداش بازیکنان را پرداخت کرد و کادر فنی هیچ دریافتی نداشتند. اتفاقی که خود یک حاشیه بزرگ بود و شایعات فراوانی را به همراه داشت.

تلاش فدراسیون فوتبال برای پایان دادن به تشنج‌های ایجاد شده در تیم ملی و گویا پروسه پرداخت پاداش‌ کادرفنی، پزشکی و پشتیبانی تیم ملی هم کلید خورده است.

در جلسه اخیر میرشاد ماجدی و دراگان اسکوچیچ، ضمن مذاکره درباره این موضوع قول داده شد بزودی باقی‌مانده پاداش این نفرات هم به آنها پرداخت شود. ظاهراً فدراسیون فوتبال قصد دارد برای پرداخت عادلانه‌تر پاداش به اعضای کادر پزشکی و پشتیبانی تیم ملی از محل پاداش‌ها، تغییراتی در نحوه پرداخت این پاداش‌ها بدهد.

 

*تلاش برای بخشش مجدد کنعانی

پس از اتفاقاتی که زمستان سال گذشته برای مدافع تیم ملی رخ داد و به پرونده اتوبوس گیت مشهور شد، فدراسیون فوتبال پرونده محمدحسین کنعانی‌زادگان را در اختیار ارکان قضایی خود گذاشت و در نهایت این بازیکن از همراهی تیم ملی در 2 مسابقه محروم شد. حکمی که توسط کمیته استیناف نیز تایید شد تا مدافع تیم ملی طی همین حکم از دو بازی تیم ملی محروم شود. البته با پادرمیانی اسکوچیچ و استیلی قرار شد کنعانی‌زادگان اجازه همراهی ایران در بازی با کره جنوبی و لبنان را داشته باشد و به جای آن دو مسابقه دوستانه را محروم شود.

یکی از جلسات محرومیت کنعانی هنگام برگزاری بازی تدارکاتی با الجزایر سپری شد ولی هنوز یک جلسه محرومیت دیگر به قوت خود باقی است و اگر شرایط عوض نشود اولین مسابقه تدارکاتی ایران در شهریور ماه را هم از دست می‌دهد به همین خاطر مسئولان تیم ملی به طور جدی در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو