شناسه: 9877

02 تیر 1401 00:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون امور جوانان خبرداد؛ «قرارگاه آمنین» آغازی بر پایان آسیب های اجتماعی گلستان/ کاهش دغدغه های تسهیلات برای زوج های مهارت دیده
ملاحسنی گفت: تمرکز این قرارگاه بر محلات به عنوان جامعه ای با مخاطب مشخص است چرا که تا کنون نمی توانستیم بازخورد فعالیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه خانواده را به خوبی دریافت کنیم اما در این طرح آمار و میزان بازخورد در محلات ملموس تر خواهد بود.

حامد ملاحسنی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه اظهار کرد: با وجود اینکه گلستان در میانگین کشوری در حوزه ازدواج و طلاق شرایط بهتری نسبت به آمار کشوری دارد اما در روند شیب تغییرات جزو استان های قرمز است و در واقع روند ازدواج با کاهش و در تعداد طلاق با افزایش روبرو است.

وی افزود: معاونت امور جوانان با توجه به همه این موارد و برای  جلوگیری از روند کاهشی ازدواج و روند صعودی طلاق اقدام به تشکیل قرارگاهی در حوزه خانواده با اجرای طرح محله محور «قرارگاه آمنین» کرده که با حمایت وزارت ورزش وجوانان در حوزه های اشتغال، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی و خانواده به صورت آزمایشی در گلستان اجرا خواهد شد.

معاون امور جوانان گلستان خاطرنشان کرد: این قرارگاه وظیفه تجمیع انرژی ها و ظرفیت های دستگاه های مختلف در حوزه خانواده را دارد و در این طرح وظایف دستگاه های مختلف به طور قانونی تعریف شده که قطعا ملزم به پاسخگویی و همکاری با قرارگاه هستند.

ملاحسنی اذعان کرد: تمرکز این قرارگاه بر محلات به عنوان جامعه ای با مخاطب مشخص است چرا که تا کنون نمی توانستیم بازخورد فعالیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه خانواده را به خوبی دریافت کنیم اما در این طرح آمار و میزان بازخورد در محلات ملموس تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت سازمان تبلیغات، امام محله و سایر گروهایی که شناخت کافی از محلات دارند بهره گرفته می شود یادآورشد: این گروه ها برای انجام فعالیت در بستر این طرح اقدام به ثبت سازمان مردم نهاد جوانان خواهند کرد.

ملاحسنی یادآور شد: این طرح در 5 محله شهر گرگان و 5 محله در سایر شهرستان ها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد که در صورت به دست آمدن نتایج مثبت در تمام شهرهای استان و سراسر کشور اجرا خواهد شد.

معاون جوانان گلستان با اشاره به  تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات، تصریح کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در بستر قرارگاه آمنین برگزاری دوره آموزش واسطه گری با همکاری مراکز مشاوره که در هفته ازدواج فراخوان عمومی آن داده می شود.

وی متذکرشد: طبق قانون متولی برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج برای جوانان، وزارت ورزش و جوانان است، معاونت امور جوانان گلستان پیش بینی کرده در سال جاری 27 کارگاه 16 ساعته برای جوانان در سراسر استان برگزار کند که جامعه هدف این کارگاه ها دانش آموزان متوسطه دوم، دانشجویان، سربازان و جمع های دیگری که مخاطب ثابت دارند هستند.

ملاحسنی بیان کرد: این افراد گواهی مهارت های ازدواج دریافت می کنند و در صورتی که به ازدواج ختم شود با همکاری مجمع خیرین ازدواج به افراد دارای این گواهی تسهیلات پرداخت می شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان عنوان کرد: در هفته ازدواج فراخوان برگزاری دوره آموزشی مربی ازدواج برگزار می شود که از این مربیان در کنار همراهی مراکز مشاوره برای آموزش تخصصی دوره های پیش از ازدواج بهره گرفته می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو