شناسه: 9884

09 تیر 1401 23:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نشست صمیمی مسئولین قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولّی گنبدکاووس با فرماندار شهرستان
همکاری فرمانداری گنبدکاووس با قرارگاه شهید تولّی برای اعزام گروه های جهادی این قرارگاه در تابستان ۱۴۰۱ در روستاها ومناطق حاشیه شهر شهرستان گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  پیگیری مطالبات جهادگران از فرماندار گنبدکاووس توسط دانشجویان جهادگر و الزام همکاری ادارات با دانشجویان جهادگر

حسین رجبی مسئول قرارگاه جهادی دانشجویی گنبد کاووس ضمن تبیین اهمیت جایگاه اردو های جهادی در این جلسه گفت:اردو های جهادی دانشجویی، مصداق حدیث شریفه" کونوا دعاه الناس به غیر السنتکم" است که منطبق بر دکترین بسیج دانشجویی، با هدف اتصال ظرفیت های دانشگاهی به نیاز های جامعه کوچک روستایی و حاشیه شهر برگزار می شود.

وی افزود: گروه های جهادی دانشجویی گنبدکاووس، اقدامات بلند مدت سه تا چهارساله با هدف ایجاد تحول در ۳ روستا و ۲ منطقه از حاشیه شهر گنبدکاووس را در دستور کار خود قرار داده اند.

در ادامه محمودی نیا جانشین مسئول قرارگاه نیز بیان کرد  : بعد از ماه رمضان برای ۵ منطقه از گنبد شامل حاجی قوشان ، سید آباد ، زابل آباد ، سرپل و ابوذر برنامه بلند مدت طراحی شده است .

بازدید های میدانی به عمل آمده و متناسب با شرایط بوم و … پروژه های مختلف عمرانی٫اقتصادی٫کشاورزی و …برای آنها تبیین شده است.

محمد سندگل مسئول روابط عمومی قرارگاه در تبیین اهمیت ارتباط ادارات و نهادهای شهرستان با این قرارگاه تاکید کرد و از فرماندار محترم درخواست نمود تا دستورات لازم را در جهت همکاری بیش از پیش نهادهای ذیل ربط صادر نماید.

همچنین در ادامه محسن خمری مسئول بخش عمرانی قرارگاه گفت :در کارگروه عمرانی دو راهبرد را پیگیری میکنند که یکی بررسی و پیگیری مشکلات زیرساختی مثل مشکلات جاده و برق و مشکلات آب و از این قبیل مساله ها درمناطق هدف است.
  راهبرد دیگر رفع نیازهای خانواده های محروم و مستضعف که شامل ایزوگام سقف منازل، احداث حمام و سرویس بهداشتی است.

و در اردوی جهادی تابستان امسال قرار بر این است که در تعدادی از مناطق حاشیه شهر گنبد یعنی زابل آباد و سید آباد و همچنین روستاهای حاجی قوشان و سرپل اقدام کنیم.

در اخر هم خانم اربابی مسئول کارگروه رسانه افزود : یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های این گروه جهادی توانمندسازی زنان روستایی است. حمایت از بانوانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند. این مشاغل خانگی قالی بافی ، بافتنی ، خیاطی ، آشپزی و ..  هستند.

بانوان حاضر در این اردوی جهادی با برگزاری کلاس‌های مختلف سعی دارند تا زنان این خانواده‌ها را از نظر اقتصاد مقاومتی تحت آموزش قرار دهند تا نیاز‌های اولیه خود و خانواده شان را رفع کنند.

فرماندار هم با اشاره به تاریخ سازی جوانان در طول تاریخ و دفاع مقدس گفت مطالبات شما جهادگران را با جلسه ای در شهرستان با ادارت رسیدگی خواهیم کرد تا با ارتباط گیری با شبکه از خیرین و معتمدین در اجرای هرچه بهتر این اردو های جهادی اقدام گردد .

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو