شناسه: 9888

14 تیر 1401 20:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

طرح "گردشگری در آشوراده" تصویب نشد
یکی از موضوعاتی که در سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان در اسفند ماه سال گذشته مطرح شد، موضوع توسعه گردشگری در جزیره آشوراده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه حجت الاسلام رئیسی در این سفر به ظرفیت بالای این منطقه برای توسعه گردشگری اشاره کرده و گفته بود که وزیر راه و شهرسازی حداکثر در ۱۰ روز آینده اقدامات لازم برای تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری را انجام دهد.

این سخنان رئیس‌جمهور با واکنش برخی از دوستداران و فعالان محیط زیست کشور همراه شد و با توجه به طبیعت بکر منطقه آشوراده و ثبت آن به عنوان پناهگاه حیات وحش، ساخت و ساز و توسعه در این منطقه را عامل نابودی تنوع زیستی بی‌مانند این منطقه عنوان کردند.

از جمله مخالفان این طرح، سمیه رفیعی؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بود که در رابطه با عواقب هرگونه تصمیم عجولانه و کارشناسی نشده در منطقه آشوراده هشدار داده بود.

این موضوع در دولت حسن روحانی نیز مطرح شده بود که در آن زمان با دستور شورای عالی معماری و شهرسازی و دستور دادستانی این طرح متوقف شده بود.

سرانجام روز دوشنبه ، موضوع گردشگری در منطقه آشوراده بار دیگر با دستور شورای عالی معماری و شهرسازی متوقف شد.

در این رابطه سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور طرح طبیعت‌گردی و گردشگری در آشوراده که با موضوعیت تغییر کاربری‌ها در این منطقه در دستور کار بود با ارائه دلایل متقن کارشناسی شده فراکسیون محیط زیست و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با نظر اکثریت اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب نشد و این موضوع رد شد.

او گفت: برای ما تأمین منافع مردم به ویژه جوامع محلی بسیار مهم است و ما تا انتها پای منافع مردم و توسعه پایدار کشور ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/
 

نویسنده :

نظرات
آرشیو