شناسه: 9892

24 تیر 1401 10:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

درحاشیه افتتاح پردیس مهر وحدت مطرح شد؛ پردیس سینمایی مهر گنبدکاووس افتتاح گردید
آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مهر وحدت گنبد، عصر روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه همزمان با هفته ولایت و امامت با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران کشوری و استانی در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، عصر روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه مراسم افتتاحیه «پردیس سینمایی مهر وحدت» گنبد با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان محمدامین همایونی آغاز شد و پس از آن طنین دل انگیز سرود جمهوری اسلامی در سالن اصلی این پردیس سینمایی نقش بست.

حامد مهربانی، مجری این برنامه طی سخنانی کوتاه افتتاح این پردیس سینمایی را به مردم هنرور شهر گنبد تبریک گفت و ادامه داد: داشتن یک پردیس سینمایی برای شهری که مفاخر بزرگی داشته و در عرصه فرهنگ و هنر دارای سبقه طولانی است، بسیار اتفاق خرسندی است. مسئولین استان گلستان، سازمان سینمایی سوره و موسسه بهمن سبز تمام تلاش خود را کردند تا جایی که می‌شود مجهزترین و پیشرفته‌ترین پردیس سینمایی در شرق کشور را برای مردم این شهر به ارمغان بیاورند.
 
گسترش سرانه فرهنگی در استان گلستان

در ادامه سید حسام بنی‌فاطمه، رئیس حوزه هنری استان به عنوان نخستین سخنران این مراسم بیان کرد: به برکت این ایام سعید و فرخنده پردیس سینمایی مهرگنبد با پنج سالن اصلی و یک سالن ویژه کودک و نوجوان افتتاح شد تا مردم شریف گنبد کاووس بتوانند از این امکان استفاده کنند. هرچه سرانه فرهنگی این شهر افزایش پیدا کند، قطعا مایه مباهات همه ماست.

او در ادامه ضمن تشکر از تمامی پرسنل سینمایی استان گلستان که به شکل همدلانه و متحد با هم در ساخت این پردیس نقش داشتند، گفت: این پردیس سینمایی با زحمت جهادی پرسنل سینمایی کل استان به نتیجه رسیده و بازسازی شده است تا ما بتوانیم امروز از آن بهره‌مند شویم. از همکاران خوبم در حوزه هنری استان گلستان و همچنین مسئولین شهری و مجموعه مردمی که همراه ما بودند تا این پردیس سینمایی به ثمر برسد، تشکر می‌کنم.

رئیس حوزه هنری  استان گلستان، اظهار کرد: حوزه هنری در دوره جدید تحولی خود از زمان حضور آقای دادمان شعار فراتهران را آغاز کرد، ما نیز در این استان شعار فراگلستان را اجرا کردیم و از تمامی هنرمندان استان حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد تا  صرفا در گرگان این اتفاق نیافتاد و در تمامی شهرهای استان این اتفاق را رقم می‌زنیم و هنر را به شهر گنبد بازخواهیم گرداند. امیدواریم با حمایت مسئولین سرانه فرهنگی را در این استان گسترش دهیم.
 
پس از سخنرانی رئیس حوزه هنری استان، سید ابراهیم سجادی‌زاده از شعرای آیینی استان گلستان به قرائت چند بیتی از اشعار خود پرداخت.

سینما تجلی آرزوهای جهانی است

در ادامه حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهر گنبد کاووس نیز بیان کرد: سینما همیشه تجلی آرزوهای جهانی بوده است، اما جامعه جهانی همواره به ما آرزوهای خود را تحمیل کرده است و امروز حوزه هنری آمده تا صف اول و خاک ریزی در  مقابل  این فضای استکباری در حوزه هنر باشد. ما نباید مسیر انقلابی بودن را گم کنیم. ما امدیم تا این خاکریز را اگر نداریم ایجاد کنیم. اگرچه ابتدا هنوز زیبا عمل نکرده‌ایم اما جهت درست را هم فراموش نکرده‌ایم. اگر احساس تعالی بعد از دیدن یک فیلم در مخاطب ایجاد شد، معلوم است که درست عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در شهرستان ما جایگاه سینما متفاوت‌تر از همه جاست. چرا که شهر تلفیقی از الگوی مهربانی است و علاوه بر کارکرد انقلابی که دارد در شهر ما این وحدت ومهربانی توامان است، چرا که خرده فرهنگ‌ها در این شهر بیشتر است و بیش از بیست قومیت در این شهر حضور دارند. در واقع در شهر گنبد هر کسی فرهنگ و شیوه زندگی خودش را دارد و از همین رو سینما مرکزی است که ما را به هم نزدیک می‌کند. جوانان ما با تماشای یک فیلم شبیه به هم می‌شوند و یک فرهنگ پیدا می‌کنند و اگر همه جا ضروری است، در اینجا ضروری‌تر و بزرگ‌تر است.

در ادامه این مراسم گروه نوای صحرای گنبد دقایقی به اجرای برنامه و رقص محلی پرداختند. 

یک سوم ظرفیت سینماهای کشور در اختیار حوزه هنری

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری سخنران بعدی مراسم بود. وی در سخنانی کوتاه بیان کرد: امیدوارم افتتاح این سالن و آغاز به کار رسمی آن، برای مردم استان گلستان و این شهر همراه با خیر و برکت باشد و شاهد رشد در این سرزمین باشیم. امیدوارم از برکات و فیوضات آن همه استفاده کافی ببرند. به پاس این که این اتفاق نیک در دهه ولایت و امامت در حال رخ دادن است و به واسطه این همنشینی وحدت آمیز شیعه و اهل تسنن، این پردیس را به پردیس «مهروحدت» تغییر نام دادیم.

او ادامه داد: فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ایستگاه آخر قرار گرفته و با ۹۲ سالنی که در ۱۹ نقطه کشور ایجاد و تا شهریور ۱۴۰۱ در استان‌های مختلف افتتاح می‌شوند، سالن‌های حوزه هنری به مرز ۲۵۰ سالن خواهد رسید که یک سوم ظرفیت سینماهای کشور را تشکیل خواهد داد. ما در این مدت تلاش کردیم به نحوی زیرساخت‌ها و فضا را پیش ببریم که مبتنی برعدالت باشد و در شهرستان‌ها و شهرهای با جمعیت کم نیز سالن سینمایی داشته باشیم و سالن‌های قدیمی نیز بازسازی شوند. در کنار آن بحث فروش بلیت و طرح شناور شدن قیمت بلیت را داشته باشیم تا سینما در اختیار همه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

جعفریان افزود: ما سال گذشته در جشنواره فیلم فجر چهار اثر داشتیم که در ۱۸ رشته نامزد سیمرغ شدند و امیدواریم این جریان تولید نه فقط در حوزه سینما بلکه در انیمیشن، سریال، مستند، کوتاه نیز داشته باشیم و این زیرساخت و توزیع در خدمت محتوا قرار گیرد. «هناس» دومین فیلمی است که در سال ۱۴۰۱ اکران کردیم و از مجموع اثار تولید شده چهار اثر دیگر داریم که «دسته دختران» را در هفته دفاع مقدس اکران خواهیم کرد. انیمیشن سینمایی «لوپتو» مخصوص کودکان خواهد بود که با وجود اینکه در این پردیس، سالنی مخصوص به گروه سنی کودک و نوجوان داریم جذاب و خوب خواهد بود. ما تلاش کردیم جریان تولید و هویت محتوایی و اندیشه‌ای حوزه هنری در آثارمان حفظ شود و حتما آثاری که حوزه هنری به آنها می‌پردازد، آثاری باشد که کمتر به آنها پرداخت شده است. امیدوارم شاهد رونق سینماها باشیم و مانند پیش از کرونا بتوانیم اتفاقات خوب را در سینماها ببینیم و لحظات خوبی را در  آن تجربه کنید.

در ادامه این مراسم پدر شهید مدافع حرم شکوری، حجت الاسلام کرمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد، مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبد و حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری از حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هناس» تقدیر و تشکر کردند.

در حاشیه این تقدیر حسین دارابی کارگردان این فیلم طی سخنانی کوتاه گفت: بسیار خوشحالم که در این شهر و در افتتاحیه این پردیس سینمایی به تماشای «هناس» می‌نشینید و امیدوارم از آن خوشتان بیاید، چرا که گوشه‌هایی از زندگی شهید هسته‌ای رضایی‌نژاد و همسرشان خانم دکتر پیرانی را به نمایش می‌گذارد. دیدن شما و حمایتتان باعث می‌شود تا این آثار دیده شوند و در ادامه از این دست فیلم‌ها بیشتر ساخته شوند.

در ادامه گروه سرود الزهرا گنبد به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن نیز از عوامل سینمایی و فنی که در به ثمر رسیدن این پردیس سینمایی نقش داشتند، تقدیر شد. 

پایان بخش این مراسم نیز نمایش ویژه فیلم سینمایی «هناس» بود.
در این مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره،  محمد ساسان مدیر تولیدات سینمایی سازمان سینمایی سوره، مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبد، حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان گنبد، سید حسام بنی‌فاطمه رئیس حوزه هنری استان گلستان، رضا شجاعی مدیرکل ارشاد شهر گنبد، فرهاد سمیعی مدیرکل اجتماعی استانداری استان گلستان، نودهی رئیس هلال احمر گنبد، خانواده شهید شکوری، حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هناس» و جمعی از هنرمندان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو