شناسه: 9908

28 مرداد 1401 21:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: ایران برای امضای برجام تضمین کتبی می‌خواهد/تصویری واقعی از خدمات دولت سیزدهم برای مردم بازگو شود
 امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برجام بدون تضمین را امضا نمی‌کند، گفت: ایران قبل از امضای برجام خواستار ارائه تضمینی کتبی با قابلیت وصول از طرف مقابل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: دشمنان و غربگرایان داخلی و طرفداران برجامِ بدون تضمین، به طور دائم اصرار بر امضای این توافق در آینده نزدیک دارند در صورتی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی این است که طرف مقابل باید تضمین کتبی بدهد و بعد از راستی آزمایی ما به تعهد خود عمل کنیم.

وی افزود: تضمین طرف مقابل در برجام باید قابلیت وصول داشته باشد به این معنا که اگر از طرف آنان تخلفی صورت گرفت جریمه معلوم شود و آنچه که باید آزاد شود که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار است باید به صورت نقدی باشد.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در شرایط کنونی که نیاز اروپا بعد از جنگ اوکراین به سوخت بیشتر شده آنان در انجام توافق برجام قصد دارند قیمت نفت را از ۱۲۰ دلار به نصف کاهش دهند به ضرر ایران خواهد بود و موضع آمریکا و اروپا هم با کاهش قیمت نفت در مقابل جنگ روسیه تقویت می‌شود.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: قبل از امضای برجام باید قطعی شود که ایران به حقوق خود دسترسی پیدا خواهد کرد و مردم ثمره هزینه‌های انجام شده برای حفظ عزت و اقتدار خود را خواهند دید.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت از دولتمردان خواست با توجه به تلاش جریان‌های غربگرایانه برای ناامیدسازی جامعه از وضعیت موجود، با رویکرد جهاد تبیین دستاوردهای یک ساله دولت سیزدهم را در بهبود شرایط و کمک به حل مشکلات در مناطق مختلف کشور، استان و شهرستان بازگو کنند.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: ممکن است بعضی نقص‌ها در عملکرد و یا استفاده از نیروهای انقلابی و مدیران جهادی در بدنه دولت و زیرمجموعه‌های وزارتخانه‌ها در استان‌ها وجود داشته باشد که باید برای رفع آن تلاش شود.

وی تاکید کرد: آنچه که موجب بازسازی اعتماد و تقویت آرامش عمومی در کشور می‌شود این است که دولتمردان تصویری واقعی از تحول شکل گرفته با روی‌کار آمدن دولت سیزدهم در یک سال اخیر را به درستی به مردم انعکاس دهند.

حجت الاسلام ترابی همچنین با اشاره به چاقوخوردن سلمان رشدی، بیان کرد: این فرد در کمتر یک ماه از ترس جان ۵۷ بار مکان خود را تغییر داد اما در نهایت مورد اصابت ضربات چاقو یک فرد لبنانی تبار قرار گرفت.

وی با گرامیداشت ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، اظهارداشت: اقامه نماز به ویژه به صورت جماعت آن هم در مساجد محور تربیت اسلامی شناخه می‌شود و نتیجه تقویت صفوف ذکر خدا و آبادانی مساجد پرورش نیروهای انقلابی و مقابله با تهاجم فرهنگی و شبهه افکنی دشمنان خواهد بود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو