شناسه: 9917

04 مهر 1401 14:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

برگزاری اجتماع عظیم عزاداران نبوی در میدان مرکزی گنبدکاووس
مردم شیعه و سنی گنبدکاووس با اجتماع عظیم خود در میدان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزاداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  عصر یکشنبه مصادف با ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) مردم مومن شیعه و سنی از هر قوم و مذهب، زن و مرد، کوچک و بزرگ در قالب هیات های عزاداری و یا بشکل خانوادگی در میدان مرکزی شهرستان گنبدکاووس اجتماع کرده و به عزاداری و نوحه سرایی حماسی و انقلابی پرداختند.

نیروهای مسلح و مسئولان شهرستان گنبدکاووس نیز در کنار مردم حضور یافته و در ماتم و عزای این روز با مردم همگام شدند.

حجت الاسلام محمود ترابی در مراسم اجتماع عظیم عزاداران نبوی و قرائت زیارت بعید پیامبر اکرم(ص) در میدان مرکزی شهر اظهار کرد: اسلام یک آئین انقلابی بوده و همه پیامبران با توجه به ایات قران که به انها به صراحت اعلام شده برای مبارزه با طاغوت و خارج شدن بندگان از زندگی جاهلیت قیام کردند.

وی تصریح کرد: محور قیام همه پیامبران و ائمه اطهار اجتناب و مبارزه از طاغوت بوده تا از حریم حیات طیبه و توحید دفاع کنند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته دنیا و جهان اسلام تشنه معارف الهی بوده و مردم نیازمندتر از گذشته به توحید دامن زده تا از زندگی سخت، جاهلیت و شرک امیز را از جامعه دور کند.

وی ادامه داد: امروز اسلام ناب و آئین اسلام برای اداره جامعه و جهان اسلام بازگشته و افتخار داریم که این برگشت توسط مردم انقلابی، پیشکسوتان، شهدا و رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

ترابی گفت: امروز جهان اسلام و محور مقاومت در طلایی ترین دوران خود مقتدرترین نظام توحیدی را داشته و برای ادامه مسیر به دو امر مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و انسان های خودساخته ی چون شهید سلیمانی نیازمند است.

وی بیان کرد: ملت ایران افتخار می کند امروز در جهان کفرآمیز چراغ راه روشنی چون شهید سلیمانی را دارد که رئیس جمهور تصویر روشن وی را بدون بیان در دست گرفته و بالا می برد و این نوعی تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در ادامه مسیر نظام جمهوری اسلامی ضروری است ابراز کرد: این بیانیه چراغ راه آینده و نسل آینده که میراث دار عزت، بزرگی ملت ایران بوده که با تحقق ان پرچم‌اسلام ناب محمدی (ص) در جهان برافراشته و توسط رهبر معظم انقلاب به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

وی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته توسط دشمنان در کشور بیان کرد: دشمن گمان می کند با چهار تبلیغ رسانه ای کذب و خبیث و شعارهای تجزیه طلبان و تکرار تبلیغ خبیث و تفرقه افکنانه انگلیس می تواند بین نسل جوان و اینده کشور اسلامی با قران کریم فاصله بیندازد.

ترابی گفت: بانوان ما میراث فاطمی و نسل جوان و اینده ما چشم و چراغ ملت ایران بوده و دشمن کور خوانده که بتواند با این ترفندها جوانان ایران اسلامی را از قران و اسلام دور کند.

وی ابراز کرد: مردم بصیر کشور ما بدون اشاره رهبرمعظم انقلاب با هوشیاری کامل به صحنه امده و استقلال کشور خود را از هرگونه تسلط بیگانه به رخ جهانیان کشاندند.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو