شناسه: 9929

16 مهر 1401 11:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر صمت خبر داد؛ تعیین تکلیف واردات خودرو در روزهای آینده
وزیر صمت گفت: نزدیک به ۳۰۰ واحد برای واردات خودرو درخواست کردند که برخی شرایط لازم را ندارند و تا دو هفته آینده این واحدها پالایش می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از  گلستان ما؛ سید رضا فاطمی امین در سفر یک روزه به گلستان و در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان گلستان دیدار با صنعت گران و مسئولان استان و بررسی مشکلات استان است.

وزیر صمت به آخرین وضعیت واردات خودرو اشاره کرد و ادامه داد: آیین نامه واروات خودرد  در  دولت مصوب شده و شرایطی برای واردات پیش بینی شده و نزدیک به ۳۰۰ کسب و کار درخواست دادند که این واردات را انجام دهند.

فاطمی امین یادآور شد: برخی از این واحدهای متقاضی  شرایط واردات خودرو  را ندارند و تا یک تا دو هفته آینده کسانی که واجد الشرایط هستند؛ مشخص می شود.

وی افزود: تامین مواد اولیه یکی از نکات مهم در صنعت است که باید به آن توجه شود و  در صنعت فولاد توانستیم به ثبات برسیم و هیچ واحد فولادی نیست که تقریبا گلایه در خصوص مواد اولیه داشته باشد.

فاطمی امین تاکید کرد: در حوزه پتروشیمی از اردیبهشت ماه این کار را شروع کردیم و مکاتبات  با وزارت نفت انجام شده و در ۶ ماه نخست این واحد صنعتی( کارخانه یاس پلاست شمال) که از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می‌کنند  به میزان کل سال قبل تولید داشته است.

 وی افزود: در اکثر واحدها  با پایه پتروشیمی مشکل مواد اولیه وجود ندارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو