شناسه: 9940

19 مهر 1401 05:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر و موسس حوزه علمیه اهل سنت گنبدکاووس: وحدت اسلامی یکی ازگفتمان های ضروری بین مسلمین
آخوند قره باش مدیر و موسس حوزه علمیه اهل سنت گنبدکاووس: وحدت اسلامی یکی ازگفتمان های ضروری بین مسلمین و از نان شب برما واجب تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه آخوند قره باش مدیر و موسس حوزه علمیه اهل سنت در برنامه کاروان قرآنی شمیم رحمت در سایه سار وحدت در دارالتحفیظ القرآن روستای آق قایه گنبد کاووس گفت : وحدت امری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود : آشنایی پیروان مذاهب با عقاید یکدیگر نه تنها موجب تفرقه نمی شود ،بلکه مانع دروغ پردازی دشمنان اسلام به مسلمین می‌شود. باشکل گیری انقلاب اسلامی در سال۵۷ حساسیت دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین مسلمین بیشتر از پیش شده است. در همين راستا بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی ره با درک این قضیه و تصمیم به نامگذاری هفته وحدت سبب اعتلا ،عزت و سربلندی مسلمین در سراسر جهان شد و توطئه های هرروزه دشمنان را نقش بر آب کرد.

آخوند قره باش یادآور شد : بعد از ارتحال جانگداز امام خمینی ره خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمي مقام معظم رهبری الحمدالله در پیشبرد برنامه های حضرت امام ره ودر ارائه برنامه‌های انقلاب اسلامی سعی و تلاش وافر داشتند و این اتحاد و برادری ما یعنی این حرکت استمرار دارد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت ضمن بیان مراتب وحدت خاطرنشان کرد: وحدت گاهی از قبیل معيارهای مادی است مثل خاک ، زبان و... گاهی بر اساس معیارهای معنوی است مثل دین و مذهب .

روشن است که نوع دوم وحدت به دليل برتری جایگاه معنویت بر مادیت مهمتر از نوع اول آن است. 

راه رسیدن به وحدت اسلامی آن است که مصالح کلی مسلمین را بر مسائل جزئی تر ترجیح دعیم و به آن عمل کنیم. 

آخوند قره باش با اشاره به فتنه اخیر دشمنان اسلام افزود : بعضی از عناصر بیگانگان که از آمریکا و اسرائیل و دولت های دست نشانده آنها الهام می‌گیرند در کشور ما اغتشاشاتی به خاطر مخالفت با حجاب راه انداختند.

همه فهمیدند هدف اغتشاشات دفاع از مرحوم امینی نیست بلکه براندازی جمهوری اسلامی ایران است که ان شاالله با عمل به راهبردهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این امر تحقق نخواهد یافت.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو