شناسه: 9945

17 دی 1401 17:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مشاور ستاد اقامه نماز: برگزاری نماز جماعت در مدارس به دانش‌آموزان واگذار شود
مشاور ستاد اقامه نماز در امور برنامه‌ریزی و نماز نسل نو با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق روحیه جوانان برای اتخاذ تصمیمات مرتبط با آنان گفت: دانش‌آموزان در این سن بیشتر با همسالان خود ارتباط دارند و بر همین اساس باید انجام بخشی از کارهای اقامه نماز جماعت در مدارس را به آنان واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  ، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان روز شنبه در هفتمین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» در آزادشهر اظهار کرد: نسل جوان به جای شنیدن نصیحت دیگران دوست دارد خودش در امور دخالت کند و تصمیم بگیرد که شناخت این روحیه در زمان اتخاد تصمی برای آنان ضروری است.

وی ادامه داد: باید استقلال نسل امروز را به رسمیت بشناسیم به این معنی که در اجرای امور که در محیط خانواده و یا مدرسه نظر آنان را بشنویم و به آن احترام بگذاریم.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر استدلال‌خواهی نسل امروز گفت: در دوره ابتدایی باید احساسات مذهبی دانش آموزان را تقویت کرد اما در دوره دبیرستان برای هر نسخه که پیچیده می‌شود باید آماده ارایه استدلال باشیم به عنوان نمونه باید پاسخ متناسب با ذهن این نسل برای دلایل خواندن نماز ارائه دهیم.

مشاور ستاد اقامه نماز افزود: دعوت نسل جوان به اقامه نماز در مدارس در گام اول نیازمند شناخت کامل و درک صحیح از دانش‌آموزان و محیط پیرامونی آنها است.

وی با تاکید بر اجرای کارهای فرهنگی برای تقویت اقامه نماز، گفت: صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستادهای اقامه نماز، ائمه جمعه و جماعت در استان‌ها در کنار روحانیت باید کارهای فرهنگی را در مسیر «اغنای ذهن، آرام کردن قلب و اصلاح عمل» برای تقویت نماز در جامعه اولویت قرار دهند.

وی افزود: کارهای فرهنگی باید توسط مصرف کنندگان تولید شود و قابلیت توسعه، انتقال و مشارکت پذیری داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر هم در این مراسم گفت: نماز خواندن باید در تمام زندگی افراد سایه انداخته و بر محور آن مسلمانان گام بردارند.

محمدمهدی نادری اظهار کرد: یکی از عبادت‌های پر فضیلت در جامعه اسلامی، اقامه نماز است که سبب دورماندن انسان از آسیب‌های اجتماعی و گناه می‌شود.

هفتمین اجلاس استانی نماز در گلستان با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان شهرستانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد و در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی فعال و امامان جمعه موفق در بخش نماز و همچنین از تعدادی از خانواده‌های شهدای استان تقدیر به عمل آمد.

نویسنده :

نظرات
آرشیو