گروه : اخبار استان /

شناسه: 9955

08 اسفند 1401 22:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کاهش ۶۸ درصدی بارش در استان گلستان!
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان، گفت: بارش‌های بهمن امسال ۶۸ درصد کاهش داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه سید محسن حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش بارش در بهمن امسال، اظهار داشت: در حال حاضر تنها 7 درصد سدهای استان گلستان آب دارد که این متاثر از کاهش میزان بارش باران و برف در سال آبی به ویژه در بهمن‌ماه است که 68.8 درصد کاهش داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه ‏به علت شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌های سال جاری و سدهای استان نتوانسته‌اند آبگیری مناسبی داشته باشند، ‏تصریح کرد: ‏حجم آب موجود در پشت سدهای استان گلستان تا پایان بهمن‌ماه 18 میلیون متر مکعب معادل 7.4 درصد حجم کل سدهای مخزنی استان است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته که 23.9 درصد بود، 16 و نیم درصد کاهش داشته است.

حسینی با بیان اینکه کاهش 68 درصدی بارش‌های در  بهمن امسال داشته‌ایم، تصریح کرد: که این امر کاهش 270 میلیون متر مکعبی آبخوان‌های کم عمق استان گلستان را به دنبال داشته است به صورتی که از ابتدای سال آبی تاکنون 28 درصد کاهش و نسبت به دوره دراز مدت 26.9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: جریان رودخانه‌ها  قره سو 2.9 درصد، در حوضه گرگانرود 55 و نیم درصد و در حوضه خلیج گرگان 15.8 درصد و در حوضه اترک 98.9 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ذخیره آبخوان‌های کم عمق استان در بهمن‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71.63 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط سی سال گذشته  270.81 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی افزود: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز 9.93 میلیون مترمکعب کاهش و در مقایسه با متوسط بیست سال گذشته 79.96 میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو