شناسه: 9972

17 فروردین 1402 08:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهیدی که از 19 سالگی با اهداء خون، مشق ایثار کرد
اهداء خون اهداء زندگی است و شهید مدافع حرم " مقداد مهقانی" از 19 سالگی مشق ایثار خود را در عرصۀ اهداء خون آغاز کرد.

به گزارش قابوس نامه؛ این روزها باز گلستان، عطر شهادت به خود گرفته و جوانمردی دیگر از نگارستان ایران  بر دوش مردم این استان بدرقه می شود.

در این حال و هوا ؛ به عنوان یک خبرنگار ، وقتی بطور اتفاقی متوجه می شوی که این جوان 30 ساله از 11 سال پیش مشق ایثار خود را با اهداء خون آغاز کرده است، بر خود فرض می‌دانی که قلم به دست بگیری و بنویسی که بی شک مدال شهادت برازندۀ سینۀ چنین جوانی است.

طاهره مقصودلو پرستار و مسئول جذب در اداره کل انتقال خون استان گلستان است که در این باره می گوید: تصویرش را همسرم به من نشان داد و گفت: این تصویر شهید مدافع حرم گلستانیست که روز گذشته به شهادت رسیده است. همان لحظه که تصویر را دیدم گفتم مطمئنم این جوان از اهداء کنندگان خون است و من او را قبلا دیده ام.

او ادامه می دهد: با اینکه در ذهنم یقین داشتم، با حرف‌های همسرم که حتما اشتباه می کنم و با شخصی دیگری اشتباه گرفته ام، کمی شک کردم و فردای آن شب به محض ورود به اداره، سیستم را چک کردم. درست حدس زده بودم خودش بود . همان جوان 19 ساله که 16 شهریور 1391، اولین بار برای اهداء خون مراجعه کرده است.

مقصودلو در حالیکه سوابق اهداء خون شهید را در سیستم اتاقش نشان می دهد، می افزاید: شهید مدافع حرمی که این روزها در استان همه از او حرف می زنند و مراسم تشییعش برگزار می شود، همان جوانی است که تا سال 95 سالی دوبار و در مجموع 10 مرتبه، به طور مستمر، خون خود را اهداء کرده و به بیش از 30 نفر زندگی بخشیده است.

دکتر فاطمه محمدی ، مدیرکل انتقال خون گلستان نیز با تائید گفته های مقصودلو می گوید: در آن زمان من پزشک پایگاه انتقال خون شهرستان علی آباد بودم و خاطرم هست که این شهید بزرگوار یکی از مراجعین مستمر پایگاه بود.

محمدی اذعان می کند: طبق سوابق ثبت شده شهید مهقانی به تمام تماس هایی که از قسمت جذب انتقال خون با او گرفته می شد، پاسخ داده و در مدت زمان کوتاهی بعد از هر تماس برای اهداء خون مراجعه کرده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطر نشان کرد: شهید مهقانی دهمین شهید مدافع حرم استان است که با اهداء خون خود مشق ایثار کرده است و امروز شاهد قبولی این جوان ایثارگر در آزمون سختی هستیم که پاداشش پیوستن به معبودش است./ انتهای پیام

خبرنگار : راحله شاددل

نویسنده :

نظرات
آرشیو